Part på elevskolens heste/ponyer

Hvordan får man tildelt en part?

På Dalumgård Rideklub kan du leje kvart- eller halvpart på en hest eller pony, når du er dygtig nok til at ride selv og til selv at håndtere hesten eller ponyen.

Hvis du ønsker part på en af vores elevheste anbefaler vi dig at bliver skrevet op på venteliste. Dette gør du ved at tilmelde dig til part her. Herefter bliver du skrevet på vores venteliste og du vil blive kontaktet af kontoret når vi har en hest/pony som passer til dig. Skriv meget gerne i din profil, hvilken størrelse og type hest/pony du mener passer til dig.

Der kan nemt gå et år før end en af vores elevheste bliver fri.

Derudover ser vi meget gerne at vores partryttere har taget eller tager basisryttermærkerne, dvs. Ryttermærke 1-3, når de bliver udbudt på DAR. Generelt kræver vi, at du har et niveau, der betyder, at du kan bestå Ryttermærke 1+2 for, at du kan få part.

Det er ens ridelærer som vurderer om man er dygtig nok til at påtage sig ansvaret som partsrytter. Det betyder at der ikke er en "rækkefølge" til part når man står på venteliste. Her på DAR går vi højt op i matchet mellem hest og rytter, så begge parter får noget ud af samarbejdet.

Generelle regler for parter

Vi har lavet en lille guide til hvad vi forventer af dig som part og hvilke generelle regler der gælder. Du kan downloade guiden HER.

Af sikkerhedsmæssige årsager vil vi gerne påpege den vigtige regel at du kun må ride alene i terræn , hvis du er over 18 år. Er du yngre, skal du altid ride sammen med én over 18 år. Yderligere må der ikke rides alene hvis man er under 15 år.

På DAR har vi også en anti mobbe politik, den kan du læse HER. Vi ønsker at DAR skal være stedet hvor der er plads til alle.

Eneundervisning

Som part har du førsteret til din hest/pony i den almindelige undervisning. Hvis du ønsker yderligere undervisning i form af eneundervisning ved en af vores dygtige undervisere kan du tilkøbe undervisning ved aftale med den eneklte underviser. betaling foregår over mobilepay/kontant til underviseren.

Partmøder

Der holdes partmøder mellem parterne, underviserne, personale og en repræsentant for bestyrelsen hvert halve år. Formålet med møderne er, at parterner kan stille spørgsmål og komme med forslag til ændringer eller forbedringer, og at personalet kan give informationer og gøre opmærksom på forskellige ting.

Herunder ses refareter fra tidligere partmøder:

2022-01 Referat partmøde

2022-02 Referat partmøde