Klubarrangementer på DAR

Selv om mange af vores medlemmer i forvejen bruger rigtig mange af deres timer på Dalumgaard Rideklub, elsker vi, når vi kan få dem til at blive lidt længere :-)

Derfor holder vi også en masse forskellige arrangementer på DAR. Hovedårsagen til disse arrangementer er for at bevare den gode klubånd, som er livsnødvendigt for at vi kan få klubben til at køre.

Klubbens faciliteter er ejet at Odense kommune, men selve rideklubben er ejet og drevet af medlemmerne. Det betyder, at det praktiske arbejde med hold af heste og vedligehold af ejendommen påhviler medlemmerne. I forhold til andre sportsgrene skal der således påregnes en betydelig arbejdsindsats af hvert enkelt medlem for, at rideklubben kan fungere tilfredsstillende. Det drejer sig om løbende opgaver som oprydning, rengøring og vedligehold inde og ude, men også deltagelse på arbejdsdage eller andre enkeltstående opgaver.

Fællesspisning på DAR

Der afholdes hver sidste fredag i måneden fællesspsning på DAR. Alle er velkommende! Al information omkring fællesspisning finde på vores facebook gruppe 'Dalumgård ridekulb (DAR)'.

2023 Overnatning på DAR for Parter:

Lørdag d. 21. januar inviterer aktivitetsudvalget til en hyggelig aften med overnatning i rytterstuen. Der er begrænsede pladser til arrangementet, og det koster 150 kr. at deltage.

Program findes og tilmeldingen foregår her på hjemmesiden under Tilmelding -> Events -> Hyggeaften (alternativt tryk HER og du kommer direkte til tilmeldningssiden).

2023 Påskearrangement på DAR for elevskolen:
I påskeferien vil vores søde beriderelever gerne give vores mere øvede elevryttere, der ikke har part mulighed for at deltage i en miniridelejr fra tirsdag d. 4/4 til onsdag d. 5/4. I kan se program og invitationen HER.

Der er maks plads til 20 og tildeling af pladser sker efter først til mølle princippet. Man kan ikke ønske en bestemt pony eller hest. De bliver tildelt af beridereleverne inden arrangementet.

Vi har brug for hjælp fra forældre til diverse opgaver, og I kan tilmelde jer opgaverne på hjemmesiden under Frivillighed -> Ferieaktiviteter. Husk at være logget ind, når I tilmelder jer. Miniridelejren kan ikke genneføres, hvis der ikke er forældre, der tilmelder sig diverse opgaver. På forhånd tak for hjælpen.

Tilmelding forregår under Tilmelding -> Events (alternativ tryk HER og du kommer direkte til tilmeldningssiden). Det er vigtigt, at I læse de krav der er til rytterens niveau inden I tilmelder jer. Hvis I er i tvivl så tag en snak med jeres underviser.

Tilmeldingen er bindende og sidste tilmelding er den 31. marts 2023.

Vi håber alle får nogle dejlige oplevelser med hestene og ønsker jer rigtig god fornøjelse :-)

2021 Efterårsarrangementer på DAR for letøvede, mere øvede og øvede elevryttere (ikke parter):
I efterårsferien vil vi gerne give elevryttere, børn som voksne, mulighed for at hygge med hinanden og hestene.

For de letøvede/mere øvede elevrytterne arrangeres ridning på forhindringsbane, hvor man bla. får trænet sin balance.

For de mere øvede og øvede elevryttere kan der vælges mellem en ridetur i skoven, en dressurlektion og bomtræning.

Der er et max. deltagerantal på 22 per arrangement. Pris per rytter: 100 kr + gebyr.

Arrangementerne er planlagt som følger:

Bemærk turene er for elevrytterneryttere, der ikke er parter.

Der findes yderligere vigtig information om de enkelte ture under tilmeldingen som foregår her på hjemmesiden under Tilmelding -> Events (alternativ tryk HER og du kommer direkte til tilmeldningssiden). Det er vigtigt at I læse de krav der er til rytterens niveau inden I tilmelder jer en given tur. Hvis I er i tvivl så tag en snak med jeres underviser.

Se invitationen til aktiviteterne HER

Pladserne fyldes efter først-til-mølle princippet - hvis der allerede er 22 tilmeldte kommer man på venteliste, hvis man er en af de næste 10 der tilmelder sig.

Tilmeldingen er bindende og sidste tilmelding er den 15. oktober 2021.

Hvilken pony/hest man er blevet tildelt kan ses her i ugen op til arrangementerne:

Drop in Ponygames:
Arrangeres med jævne mellemrum.

Drop in Agility/Parkour:
Arrangeres med jævne mellemrum.

Arbejdsdage/weekender:
Vi holder løbende arbejdsdage/weekender, hvor klubbens medlemmer og familier kan komme og give en ekstra hånd med ting der trænger til at blive ordnet på DAR.

VI HOLDER ARBEJDSDAG LØRDAG D. 30/10 OG HAR BRUG FOR MANGE FRIVILLIGE HÆNDER. TILMLD JER HER

Julehygge:
I forbindelse med den kære juletid er der både planer om en julefrokost for de lidt ældre og noget julehygge i cafeteriet for de yngrer. Mere info kommer senere.

Hingstekåring i Herning:
I 2018 var vi for første gang i Herning til Hingstekåring i en samlet flok fra Dalumgaard Rideklub.