Dalumgaard Rideklub

Dalumgaard Rideklub ligger smukt placeret ved skov og marker få stenkast fra Odense Å, med masser af ridestier lige fra stalden og ud i naturen.

Dalumgaard Rideklub er en velrenommeret rideklub, der har eksisteret siden 1950. Klubben rummer både elevskole, ridefysioterapi samt pensionærer, hvoraf en stor del gør sig gældende til stævner i både dressur og springning.

Dalumgaard Rideklub har plads til 85 heste og har siden 1988 haft eksamineret berider Jon D. Pedersen ansat som daglig leder og træner. Rideklubben kan rumme 2-3 beriderelever, der udover at undervise i elevskolen og pensionærerne også tilrider og træner heste for avlere samt klargør dem til salg.

Dalumgård Rideklub er kendt for at have et utal af aktiviteter. Klubben er f.eks vært for stævner på flere niveauer i både spring og dressur og holder diverse arrangementer for klubbens unge ryttere.

Da Dalumgård er en klub med mange visioner og målsætninger, er vi opmærksom på vigtigheden af at have en god bredde. Hvis klubberne ikke gør en indsats for vores kommende elite, resulterer det i manglende udvikling. Derfor lægger vi stor vægt på også at lave arrangementer for både store og små.

Faciliteter:
Vi har moderne stalde med store bokse. I privatstaldene har vi 4 vaskepladser samt solarium. Vi råder over tre ridehuse:

1. Vores store ridehus på 20 x 80 meter, med spejlvæg ved A, to smalle spejle på kortsiden ved C og spejl ved B, samt tribune på den ene langside, hvor man kan sidde.
  2. Vores nye mindre ridehus på 20 x 40 meter med plateau til tilskuere og indgang til det store ridehus. I dette ridehus er der mulighed for brug af vores springmateriale i vintersæsonen.
  3. Vores lille ridehus på 15 x 40 meter som hovedsageligt bliver brugt af elevskolen, ride fysioterapi eller til at lufte heste.

Derudover har vi 3 udendørs baner samt springbaner. Vi har cafeterie/rytterstue i forbindelse med vores store ridehal, hvor der bliver holdt mange arrangementer.

Ejerforhold:
Staldene samt det lille ridehus på 15 x 40 meter ejes af Odense Kommune. De to andre ridehaller ejes af klubben. Klubben står for al indvendig vedligeholdelse af de lejede bygninger samt al vedligeholdelse af hegn og ridebaner. Kommunen står for den udvendige vedligeholdelse af bygningerne. Som daglig leder af klubben har Jon D. Pedersen i samarbejde med klubben driftansvaret og står for opstaldning og undervisning på stedet.